Republica Dominicana - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu Republica Dominicana - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu

Republica Dominicana

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daisy

07 Mei 2014 | Dominicaanse Republiek, Bávaro

Buenos dias!

Inmiddels zitten we bijna een week in ons appartement. Donderdag hebben we de hele dag schoongemaakt, want het was echt vies! Overal dode kakkerlakken en andere beesten. Gelukkig kwam Miguel even langs om te helpen. Hij vond ons maar gek dat wij zo lang er over deden. Dus hij trok de gele handschoenen aan en ging de badkamer van Steef schoonmaken. Geweldig gezicht en natuurlijk hartstikke aardig dat hij even kwam helpen. 'S avonds hadden we nog lekker gegeten in het hotel en nog een groot feestje gebouwd en daarna de eerste nacht doorgebracht in nuestra casa!!

Ze hebben hier een Ikea en dat is natuurlijk ideaal, dachten wij. Komen we bij de Ikea binnen, staat alles op elkaar gepropt op een paar vierkante meter. Dan zal de rest wel in het magazijn staan..maar nee hoor je moest het bestellen en we konden het twee dagen later ophalen..
Twee dagen later komen we daar.. Hebben ze alleen de dekbedden de rest waren ze vergeten haha nja prima kan gebeuren maar de dekbedden waren het belangrijkste.
Vandaag moesten we voor de rest terug komen en je raadt het al..niet alles was binnen en het ging waarschijnlijk ook niet meer komen, dus nu moeten we binnenkort even op zoek naar wat anders.

Afgelopen dagen hebben we vrienden op bezoek gehad. Ze hebben ons zoveel geholpen dus ze konden dus gezellig mee-eten. En het beste was nog dat de mannen gingen koken en lekker dat het was! Natuurlijk was het veel te veel dus de buren hebben ook mee kunnen eten haha. Hele gezellige dagen gehad!

Afgelopen maandag hadden we onze eerste les Spaans. Ze komt bij ons aan huis omdat ze in de beurt eerst andere leerlingen heeft. Onze lerares spreekt enkel Spaans dus het is nu vooral uitbeelden en tekenen. Ze zeggen dat de eerste week het zwaarst is omdat je in het diepe wordt gegooid maar het gaat ons nog aardig af. Het scheelt ook dat steef en ik allebei al een beetje Spaans hebben geoefend in Nederland. Onze vrienden helpen goed mee door zo veel mogelijk Spaans tegen ons te praten zodat we wel moeten oefenen. We hebben een schoolbord in onze huiskamer staan waar we gisteren de mannen even Nederlandse les op hebben gegeven.

Zoals jullie kunnen lezen hebben wij het goed naar ons zin. Lekkere muziek, lekker eten, gezellige mensen en natuurlijk heerlijk weer!

Tijd voor een paar'wist je dat'jes

Wist je dat:
- wij hier met zijn drieën op een brommer gaan met alle boodschappen erbij. Dit gaat echt elke keer net goed!
- wij hier echt heel erg aan worden gekeken door toeristen als wij bijvoorbeeld onze vuilnis wegbrengen!
- dat ik in mijn uppie al vijf kakkerlakken heb gedood! Held!
- wij een super gave en ouderwetse wasmachine hebben!
- steef en ik elke dag netjes klaar zitten als de juf binnenkomt!

Hasta luego chica's y chico's!

• 07 Mei 2014 - 08:21

Ellis:

Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    Jij al kakkerlakken gedood? Gaat het nu dan ook beter met je spinnenfobie? Haha

Liefs xxx

• 07 Mei 2014 - 17:55

Sanne:

Heerlijk verhaal!!!!!! Super leuk om te lezen zo. Groetjesssss

• 08 Mei 2014 - 00:01

Tonny:

Ik vind kakkerlakken net zo eng als spinnen joh. Weet je dat die dingen ook kunnen vliegen.Ben blij dat ik ze niet hoef op te ruimen. Leuk om alles weer te lezen. De film kon ik niet afspelen. Dikke knuffel uit malden.

• 22 Mei 2014 - 12:42

Theovanzeeland:

hoi dais! wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, ik kan het me voorstellen, want hoewel wij hier heel precies zijn is dat ongeordende toch ook wel eens heerlijk, zo in de trand van...het komt allemaal wel goed,
    en...als het vandaag niet komt dan MISSCHIEN morgen. Leuk dat je eindelijk ook spaanse les hebt. het is wel goed als je spaans móet praten want dan leer je het 't snelst. ik lees je avonturen altijd met plezier en vind het leuk dat je zulke aardige mensen om je heen hebt. Que vayas bien! y hasta la proxima vez!
    theo

• 27 Mei 2014 - 22:42

Petra:

Hoi Daisy,

Fijn om te horen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Het klinkt allemaal als een heerlijke vakantie. Geniet er nog volop van samen!

Liefs Petra