Peurto Rico - Reisverslag uit Viejo San Juan, Puerto Rico van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu Peurto Rico - Reisverslag uit Viejo San Juan, Puerto Rico van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu

Peurto Rico

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Daisy

11 April 2014 | Puerto Rico, Viejo San Juan

Hola!
Hier weer een update van de afgelopen dagen in Puerto Rico!

8 april kwamen we aan in Puerto Rico. We kwamen aan in het hostel en we moesten met de lift naar boven. Nou dit was een echte ouderwetse lift met zown ijzer hekje ervoor. Eenmaal aangekomen op onze kamer zagen we een mooi kruisje boven het bed hangen. De mensen zijn namelijk best gelovig hier. We ploften op bed neer en die lag echt vreselijk. Nja wat wil je voor 40 euro. De volgende ochtend dachten we lekker te gaan douchen. Er kwam een piesstraaltje uit.. Ik had me lekker ingezeept, wilde me gaan afspoelen.. Weg piesstraaltje! Nou naar de wasbak gelopen en daar kwam ook geen water meer uit.. Water was op! Nou balen!! Maar goed er zijn ergere dingen. We zijn op zoek gegaan naar een ander hotel waar we twee nachten zijn verbleven.

De eerste dag in Puerto Rico regende het de hele dag. We hadden vast wat plannen opgesteld wat we wilde gaan doen deze week. 'S avonds nog wat rondgelopen en uiteindelijk in een warm bad beland boven op het dakterras! Heerlijk!

Gisteren, 10 april, hebben we de auto opgehaald en zijn we naar het regenwoud gereden. Echt super mooi! Er waren verschillende stops waar je kon kijken bij een waterval of uitkijktoren. Bij de derde stop kon je een wandeling maken naar een waterval. We hebben ongeveer half uur gelopen en waren kapot toen we bij de waterval aankwamen. Tijd om even te rusten en pootje te baden. Dat was echt heerlijk! De terugweg verliep wat sneller. We zijn daarna weer terug gereden om wat te eten. In de avond gingen we kajakken in een meer waarbij het water licht geeft. We konden de weg niet echt vinden. Om 18:00 moesten we er zijn en om 18:30 zouden we gaan. We kwamen precies op tijd aan. Mooi alle uitleg gemist en direct het water in. We hadden zo een aantal mensen ingehaald:) we moesten eerst door een mangrove met de kajak en wat vliegt daar veel rond...muggen! We zitten allebei helemaal onder, maar het was het zeker waard. Toen het helemaal donker was, moest je je hand in het water bewegen en het werd gewoon licht! Een blauwe kleur. Dit komt doordat de concentratie aan een soort molecuul heel hoog is in het water. Dit komt maar op enkele plaatsen in de wereld voor. We hadden er nog nooit van gehoord maar naar een gezellig praatje met de manager kwamen we er achter. De mensen zijn kei aardig hier! Iedereen kletst gewoon met elkaar ook al ken je elkaar niet. Zouden wij Nederlanders nog is iets van kunnen leren.

Vandaag vertrekken we naar het westen van het eiland. Daar schijnen de stranden erg mooi te zijn. En voor de rest zien we wel weer waar we terecht komen!

Adios amigos y amigas!

• 11 April 2014 - 16:25

Ellis:

Gelukkig heb je al snel een beter hotel kunnen vinden!
    Gaaf zeg dat water! Echt nog nooit van gehoord,lijkt me erg leuk om te zien!

• 13 April 2014 - 20:41

Marjolein:

Hola! Wat een ontzettend leuk verslag.Ik heb dat van het water weleens op tv gezien. Ik vond het toen al zo mooi! Leuk dat jij het in het echt hebt mogen ontdekken. Dit moet een waanzinnig mooi land zijn. Er is zelfs een collega van mij naar dit land geëmigreerd! Hoe is het eten daar? Is het weg te slikken? Hier in de straat is het ontzettend stil. Nog maar weinig activiteit bij de buurtjes, hahaha. Geniet van dit mooie land en van deze waanzinnige reis, maar wees voorzichtig! Heel veel plezier namens ons alle 3! Marjolein

• 14 April 2014 - 17:23

Theo Van Zeeland:

Hoi Daisy, nou, nou, wat een avonturen al op de eeste dagen! en wat een natuurschoon.Het is een tropisch
    eiland, dus ondanks de regen zal het toch wel warm zijn. Ik ben heel benieuwd hoe de reis verder gaat
    verlopen en hoe jullie het vinden om spaans te gaan leren! Veel groetjes,
    theo