My life! - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu My life! - Reisverslag uit Bávaro, Dominicaanse Republiek van Daisy Lemmers - WaarBenJij.nu

My life!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

17 Juni 2014 | Dominicaanse Republiek, Bávaro

Hola!

Daar ben ik weer met een verhaaltje. Er vroegen een aantal mensen of ik weer iets wilde schrijven, maar helaas is het vaak hetzelfde. Ik heb me best gedaan om toch wat "leuke" gebeurtenissen te verzamelen.

Met ons gaat het allemaal prima. Het bevalt ons wel hier, maar stiekem verlangen we wel naar een frikadel speciaal en onze vrienden. Maar wat we echt totaal niet missen zijn de gekookte piepers en werken haha! We hebben wel piepers in huis, maar die gebruiken we om friet van te maken:) het lukt ons redelijk om een frietje speciaal te maken met uien en mayonaise. Alleen gebruiken wij ketchup ipv curry, want die hebben ze hier niet.

Met de Spaanse lessen gaat het prima. We kunnen, om eerlijk te zijn, wel wat beter ons best doen. We maken netjes het huiswerk, maar meer doen we niet echt. Dus hebben we nu besloten om elke dag/twee dagen ongeveer 15 woorden op het bord te schrijven en een werkwoord waarvan we de tegenwoordige tijd en verleden tijd moeten leren. En ook dat lukt niet echt haha. We zijn denk een beetje teveel aan het inburgeren. Als we geen zin hebben, doen we ook echt niks. Maar goed het Spaans moet natuurlijk wel leuk blijven een geen verplichting worden.
We hebben sinds kort ook de verleden tijd en wat is dat lastig! Net als in het Nederlands hebben ze in het Spaans verschillende tijden. T.t., t.v.t, v.t, v.v.t enzovoort! Ik moet zeggen dat ik geluk heb dat ik nog aardig wat weet wat betreft de begrippen in de Nederlandse taal, doordat ik eigenlijk lerares ben en op het laatst nog voor groep 8 heb gestaan. Daardoor snap ik het wel iets sneller. Ook in het Spaans zijn er genoeg onregelmatige werkwoorden. Dat is best irritant want dat moet je gewoon weten en dus leren.
Maar goed we kunnen ons bijna in elke situatie verstaanbaar maken. Natuurlijk klopt de zinsopbouw niet, maar dat is niet zo erg.

Onze huisdieren, de kakkerlakken, zijn een stuk minder! We hebben iets van 15 huisjes met gif erin verspreid staan door het hele appartement. In twee weken tijd hebben we nog maar vier kakkerlakken gehad, dus dat is zeer positief!
Mijn andere huisdier, Nina, hondje van de buren, die komt elke dag langs. Echt een schatje! Ik mis Whitney en Bella(onze maltezers in NL) echt heel erg, maar Nina verzacht het gelukkig wel een beetje.

Laatst zijn we gezellig vis gaan eten aan het strand! De vis komt hier vers uit de zee en je mag je eigen vis uitzoeken en die wordt dan bereid door de kok. Echt heerlijk! Wel is het even wennen dat ze hier alles eraan laten zitten en opeten! Dus ook het hoofd van de vis eten ze op! Gatsie, maar goed dat is de cultuur.

Om even terug te komen op mijn vorige verhaal. Bedankt voor jullie reacties! Ik sta nog steeds elke keer te genieten onder de douche! Ik hoop dat jullie dat ook hebben gedaan na het lezen van mijn verhaal!
En buuf, je kunt haar best hierheen sturen hoor haha, ik zet haar wel af in de hoofdstad voor een week en dan weet ik zeker dat ze heel wat meer respect heeft gekregen voor het leven in Nederland en beseft ze dat wij erg verwend zijn!

Verder hebben we nog wel iets spannends meegemaakt! Wij wonen vlak voor de ingang van het hotel+omgeving. Je moet het zo zien dat er om het hotel allemaal huizen en appartementen zijn gebouwd en daar staat een groot hek omheen wat bewaakt wordt. En wij wonen dus bij de ingang en hebben de security dus dicht bij ons appartementencomplex. Een paar avonden geleden zaten we lekker buiten te chillen. Ik ging alvast naar binnen om te douchen en steef bleef nog even zitten. Opeens hoorde steef ruzie en die werd erger en erger! Ze is opgestaan en wilde naar binnen lopen, totdat ze een schot hoorde! Toen was ze behoorlijk snel binnen.
Alle inwoners renden naar buiten in hun pyjama om te kijken wat er was gebeurd. Wij zijn toen ook gaan kijken. Bleek het een inbreker te zijn die ze gepakt hadden. Hij lag op de grond en er werden twee pistolen op hem gericht door de security. Vaak zijn ze met zijn tweeën dus twee anderen gingen met twee pistolen op de motor alles nakijken, maar vonden helaas niet de tweede inbreker.
De andere man werd onder schot gehouden en zijn broek werd naar beneden getrokken. Hij werd door allerlei mensen geslagen. De hele buurt was de jongen aan het uitlachen en aan het filmen. Dat is hier dus een attractie om te filmen en er naast te staan. Het nieuws ging als een lopertje vuurtje! Allemaal werknemers van het hotel kwamen aangerend om ook te filmen en te kijken.
In Nederland zou er politie binnen vijf minuten zijn en iedereen zou op afstand worden gezet. Het duurde bijna een uur voordat de politie er was. Na het slaan, kwam er iemand met een hongerige hond. En of de hond honger had! Grommen kwijlen blaffen! Dit was puur om de jongen nog banger te maken. Nadat de politie arriveerde, werd de jongen afgevoerd op een motor. Agent voorop, inbreker tussenin en nog een agent achterop om de jongen vast te houden. Binnen vijf minuten was iedereen weer binnen en leek het alsof er niets was gebeurd.
Dat was wel even slikken voor ons, maar dat hebben we dus ook weer meegemaakt.

Het verhaal sluit ik leuk af over voetbal! Ook wij hebben hier voetbal gekeken en zijn naar een café gegaan. We waren daar als enige Hollanders. Voor de rest zat alles vol met fanatieke Spanjaarden. We zijn maar rustig in een hoekje gaan zitten, want we hadden niet gedacht dat het zo mooi zou eindigen. Na de penalty gingen alle Spanjaarden helemaal loos! Ik dacht, nou wij gaan verliezen, maar toen kwam de geweldige goal voor Nederland en gingen wij als enige Hollanders en twee meiden helemaal loos! Iedereen keek ons aan van.. Grrrr!
Nou de tweede helft ging het Nederlandse elftal helemaal loos! Dominicanen vonden het op basketbal lijken haha! En wij maar juichen met zijn tweeën! En steeds werden de gezichtjes droeviger en droeviger van de Spanjaarden. Geweldig!! Na de wedstrijd was iedereen binnen vijf minuten weg haha. Wij zijn nog even blijven zitten om ze uit te zwaaien. Adios España zeiden we. Een enkeling kon er een beetje om lachen, maar ze liepen snel door naar buiten haha! Woensdag gaan we weer ons landje supporten. Alleen denk ik dat er weinig Australiërs zullen zijn. We zullen het zien! En gaan jullie ook kijken? Met wie? Heel veel plezier!

Vanuit hier heel veel groetjes en tot snel!

  • 17 Juni 2014 - 11:04

    Hélène Quaden:

    Hey Daisy, Es divertido de leer sus informes cada vez ir con él al permitirnos estar al tanto de su vida. Voy este fin de semana al Mill volverá tranquila ahora que no existen. Pero disfrutar bien que pensamos en ti.

    Saludos y besos Hélène

  • 17 Juni 2014 - 20:19

    Judith:

    He meiden,
    Haha heb wel moeten lachen over jullie voedbal kijken verhaal.
    Ik zie het al voor me jullie twee als enige nl'ers in dat cafe haha. Lachen joh..
    Fijn dat jullie toch nog een beetje aan ons landje denken.
    werken jullie daar ook of gewoon lekker chillen?
    Nou geniet er nog lekker van. Xxx

  • 18 Juni 2014 - 08:21

    Ellis:

    Hey Meiden,

    Leuk dat jullie daar ook voetbal hebben gekeken.
    Afgelopen vrijdag ben ik met Petra, Judith en Sanne in Nijmegen wezen kijken.
    Vanavond moet ik werken...dus geen voetbal helaas.

    Zo maak je wel iets mee in jullie buurt! Spannend zeg!!

    Succes nog met het Spaans leren!!

    Liefs xxx

  • 19 Juni 2014 - 20:49

    Petra:

    He meiden,

    Klinkt goed hoe jullie daar genieten.

    Ben benieuwd hoe vlot jullie na de reis Spaans kunnen spreken.
    Waren jullie ook helemaal in het oranje gekleed voor de wedstrijd?
    Een grappig verhaal.

    Werken jullie ook of genieten jullie voornamelijk van de vrije tijd?

    Nog een hele fijne reis.


  • 05 Juli 2014 - 21:49

    Theo Van Zeeland:

    Hoi Dees, Wat een verhaal zeg! Je maakt toch wel een heleboel mee vind ik. Dat je in een bewaakt gebied
    woont lijkt me ook best wel eng. Leuk dat je nebenbei toch ook wel spaans leert. Door de lange tijd dat je
    dáár bent zul je best wel veel leren en je moet het niet grammaticaal zuiver willen spreken. Het belangrijkste
    is dat je je verstaanbaar kunt


    t maken. Bij de reakties op jouw verhaal zie ik dat je nog meer vrienden hebt
    die spaans kennen. Die inbreker was wel heavy, van de andere kant geeft het misschien ook wel een kijkje
    op de uitzichtloosheid van de armere bevolkingslaag.
    Nou Daisy, het belangrijkste is--disfrutir tus vacaciones-- en veel sterkte met het spaans. Ik heb het ook
    nog met Pleunie over je kakkerlakken gesproken. Ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal! Theo,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 2763
Totaal aantal bezoekers 11830

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 16 September 2014

De reis van me leven

Landen bezocht: